Czym jest meta description?
Meta opisy to krótkie linijki tekstu, które pojawiają się na stronie wyników wyszukiwarki, pod linkiem do danej strony internetowej. Kiedyś były one zawarte w kodzie HTML strony internetowej i można je było zobaczyć zaglądając do kodu źródłowego tej strony. Jednak od około pięciu lat wyszukiwarki zaczęły używać ich jako części wycinka tekstu, który pojawia się, gdy coś jest wyszukiwane.
Meta opis niekoniecznie jest ważnym czynnikiem rankingowym, decydującym o tym, jak Twoja strona internetowa znajdzie się w rankingu, gdy ktoś wyszukuje coś w Google, ale może mieć znaczenie. Na przykład, jeśli próbujesz zdecydować między dwoma konkurencyjnymi stronami internetowymi, które są podobne w treści, ale mają różne opisy meta, wybór tej z bardziej zachęcającym opisem może dać Ci przewagę nad konkurencją.
Jak więc stworzyć dobry opis? Oto kilka wskazówek:
Używaj słów akcji i języka, który zachęca odwiedzających do kliknięcia w Twój link. Jeśli piszesz meta opis dla sklepu internetowego, możesz chcieć zawrzeć słowa takie jak „Darmowa wysyłka” lub „Kup teraz”. Jeśli piszesz meta opis dla wpisu na blogu, pomyśl o sposobach zaintrygowania czytelnika, aby czytał dalej, na przykład mówiąc coś w stylu „Co znajduje się wewnątrz najbardziej nawiedzonego domu w Ameryce?”. Więcej wskazówek znajdziesz na stronie http://teamowi.pl/.