Czym jest personal branding?

Personal branding jest tak jak zwykły branding w tym, że jest to sposób na budowanie marki osoby lub podmiotu (w tym przypadku siebie lub swojej firmy). Jest to sposób na opakowanie swoich umiejętności i doświadczenia, abyś mógł sprzedać się potencjalnym pracodawcom i klientom. Główna różnica pomiędzy brandingiem osobistym a zwykłym brandingiem polega na tym, że w przypadku brandingu osobistego sprzedajesz siebie jako osobę.

 

Idea personal brandingu zakłada, że istnieją pewne cechy o Tobie, które są unikalne i musisz je przekazać, aby odnieść sukces. Nie jest to coś, co robisz, gdy zaczynasz – jest to coś, co robisz, gdy masz już pewną wiarygodność. Personal branding pomaga ugruntować Twój wizerunek i daje ludziom powody, aby wybrali Cię zamiast kogoś, kto wygląda dobrze na papierze, ale jego osobowość nie ujawnia się tak dobrze w tradycyjnym CV czy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Personal branding różni się również od zwykłego brandingu, ponieważ wymaga bardziej nienamacalnych cech. Nie musisz tylko dobrze wyglądać na papierze – musisz być w stanie przekonać świat, że jesteś odpowiednią osobą na dane stanowisko lub odpowiednim klientem dla ich firmy. Musisz być w stanie sprzedać swoją markę nie tylko poprzez wizualne wskazówki, ale poprzez słowa, emocje, mowę ciała i inne czynniki, takie jak rodzaj samochodu, którym jeździsz lub miejsce, w którym się znajdujesz. Zapraszamy również na stronę http://computerable.pl/